Fitbit er kjent for å være markedsledende blant aktivitetsarmbånd, men etter at smartklokkene, med Apple Watch i front, skjøt full fart inn i markedet, ser de seg kanskje nødt til å satse bredere for å nå forbrukerne.
Møter konkurransen
Selskapet annonserte nylig at de har kjøpt opp en kroppsnær betalingsløsning fra Coin – et forbrukerelektronikk- og finansielt teknologiselskap fra Silicon Valley i USA.
Fitbit skriver følgende i en pressemelding:
«Avtalen inkluderer nøkkelpersonell og intellektuelle eiendommer som er spesifikt knyttet til Coin sin kroppsnære betalingsløsning. Selv om det ikke er planlagt å integrere den kroppsnære betalingsløsningsteknologien fra Coin i Fitbit sine produkter i 2016, viser oppkjøpet Fitbits vilje til å utvikle en aktiv NFC betalingsløsning som kan integreres i fremtidige Fitbit-enheter og som igjen utvider deres smarte funksjoner.»
Annonse
Vi har testet Fitbits nyeste treningsklokke Blaze.
Kommer ikke i år
Brukerne kan dermed ikke forvente Fitbit-produkter med betalingsløsningen implementert i år, men det er høyst sannsynlig at dette er på plass neste år.
– Vi er fokusert på å lage kroppsnære enheter som motiverer folk til å nå deres aktivitetsmål og som også gjør livene deres enklere, med smarte funksjoner som de trenger mest, sier James Park, administrerende direktør i Fitbit, i en pressmelding i forbindelse med oppkjøpet.
Kroppsnær betaling virker å bli det neste på betalingsfronten og selskaper som Apple (Pay), Google (Android Pay) og Samsung (Pay) satser stort på denne teknologien.
Kilde:
Pressemelding
Annonse