Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Polar Bear Pitching er ikke for deg som foretrekker syden fremfor en skitur, men det er kanskje verdt det om du kan hanke inn millioner i investor-penger? (Ill.: Polar Bear Pitching)

Hadde du gjort dette for å fremme selskapet ditt?

Silicon Valley (ITavisen): Hvor lenge hadde du holdt ut?

Silicon Valley (ITavisen:) Du kan skryte så lenge du vil av selskapet ditt under Polar Bear Pitching-konferansen, men det spørs hvor lenge du holder ut.

Hvor lenge hadde du klart det?
– Ideen ble skapt på skuldrene av en større startup-konferanse, Midnight Pitchfest, men som nå har endret til å bli mer business-fokusert, forklarer Siina Hietajärvi oss. Hietajärvi jobber med sosiale medier og PR for konferansen. Hva er vel da mer naturlig enn å kaste folk ut i isvannet der ingen bryr seg om du har på dress?

Selvsagt er denne konferansen finsk, men de skal holde en isbad-pitch neste måned her i Palo Alto, en halvtime fra San Francisco by. Derfor har Hietajärvi tatt turen over til Nordic Innovation House for å prøve å kapre de beste ny-bedriftene.

Polar Bear Pitching er noe løsere på snippen enn andre messer.
Polar Bear Pitching er noe løsere på snippen enn andre messer.

Norsk selskap vant
Det er uten tvil en kreativ og noe gal ide dette, og uten tvil et smart stunt for å tiltrekke seg selskap i et stadig mer konkurransedrevet startup-miljø der ikke bare ferske selskap konkurrerer om potensielle kunder, men der også messene må tenke markedsføring for å hente de kuleste startup-selskapene.

Et norsk selskap har allerede turt å være med på dette (vant gjorde de også), nemlig Flow Motion som produserer stabilitetsutstyr for kamera-produsenten GoPro. Med på laget har de snøbrettproff Andreas Wiig og Andre Villa, godt kjent for alle FMX-interesserte.

Stikkord: Silicon Valley, startup