Instagram er en fotodelingstjeneste, mens Snapchat er mer et kommunikasjonsverktøy med bilder – og de har hatt enorm suksess med formatet.
Les også: Instagram – Zuckerbergs smarteste kjøp.
Oppdatert,
Som nevnt i kommentarfeltet lanserte Facebook en slags Snapchat-konkurrent døpt Slingshot i 2014, men den ble aldri noen suksess og er for lengst luket bort fra Play- og App Store
Annonse
Ny app underveis
Facebook kan derfor ikke stå på sidelinjen lenger, og skal ifølge WSJ lansere en egen bilde-app for å få sine 1,6 milliarder brukere til å dele enda flere bilder og video-snutter.
En prototype-versjon er allerede snekret sammen av et Facebook-team i London. Når appen åpnes, starter kameraet automatisk for å få folk til å dele mer.
Live-sendinger skal også være støttet, en funksjon som ble en del av Facebook-appen for ikke så altfor lenge siden. Det blir selvsagt mulig å dele innholdet direkte til Facebook.
Lansering ikke garantert
Utviklingen av appen har akkurat startet, så noen lanserings-garanti kan ingen gi i skrivende stund. Vi ser dog på det som ganske så sikkert at det kommer en slik app fra Facebook – vi vet fra før av at de ikke er redde for å ha mange apper i stallen.
Selskapet er også nødt til å snu en negativ trend: brukerne deler færre statusoppdateringer, bilder og video.
Kilde:
The Wall Street Journal
Annonse