Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple unnskylder og ønsker å gjøre opp for seg for de som har betalt for å rette opp i error 53. (Ill.: Apple)

Apple unnskylder ovenfor kundene med ny iOS-oppdatering

Du kan ha krav på refusjon.

Apple har oppdatert den nyeste, stabile iOS-versjonen, 9.2.1.

Les også: Apple søksøkes for error 53.

Unnskylder
Kunder som har byttet komponenter via ikke-offisielle kanaler, kan ende opp med error 53 og låses ute fra mobilen, men med denne oppdaterte versjonen kan mobilen gjenopprettes i iTunes.

Dette sier Apple om saken:

«Noen kunder får beskjed om å koble seg til iTunes etter en iOS-oppdatering, eller etter gjenoppretting fra iTunes på Mac eller PC. Dette rapporteres som error 53 i iTunes. Feilen oppstår når enheten feiler sikkerhetstesten. Testen var designet for å undersøke om Touch ID fungerer skikkelig før mobilen sendes videre fra fabrikken.

Idag lanserte Apple en programvareoppdatering som gjør det mulig for kunder som har opplevd feilen å gjenopprette enheten med iTunes på en Mac eller PC.

Vi unnskylder for problemene dette kan ha medført. Dette var ment som en fabrikk-test, og skulle ikke ha berørt kundene våre. Kunder som har betalt for komponent-service etter å ha fått denne feilen bør oppsøke AppleCare for refusjon.»

 

Kilder:
Apple
TechCrunch

Stikkord: apple, iphone