Annonse


– Facebook blir Spotify og YouTube-konkurrent

Bransjenettsiden Music Ally skal ha det fra sikre kilder at Facebook planlegger en konkurrent til Spotify og Apple Music.

Utfordrer Google, Spotify og Apple
Visstnok bruker Facebook reklamefinansierte musikkvideoer som et springbrett til lanseringen av en musikkstrømme-tjeneste.

Om selskapet lager sin egen, eller kjøper andre musikkløsning, det er ikke kjent enda.

Dette er ikke første gang vi hører nyss om dette, men ryktene styrkes selvsagt av at enda flere kilder nå begynner å snakke til media.

Annonse


Gjør ikke alt selv
Nettsidens kilder forklarer at Facebook får musikkvideoer i løpet av de kommende månedene.

Et ID-system for å gjenkjenne det opphavsbeskyttede materialet har visstnok den sosiale tjenesten lisensiert av et selskap som spesialiserer seg på slikt.

Facebook kommer til å betale like mye til rettighetsholderne som YouTube gjør, men musikkbransjen håper selvsagt det er rom til flere øre per klikk.

Ifølge en musikkbransjeinsider er Facebooks løsning mye bedre enn YouTube sin hva angår det økonomiske aspektet. 

 

Kilde:
Music Ally

Annonse