Det er vanskelig å få til ansiktsanimasjoner i spill.
Utrolig virkelighetsnært
Underholdningsbransjen har kommet ganske langt de siste årene når det kommer til ansiktsdetaljer og animasjoner, men fortsatt ser Half-Life 2 ganske bra ut i forhold til den nyeste konsoll-genersajon, og det er et spill fra 2004.
Se på klippet under, og vi lover deg at det er umulig å se forskjell på denne dataanimasjonen, og en film uten CGI-effekter.
Enkelt, men smart
Det interessante er at mannen (med kallenvanet «Bukkit») som har laget demoen ikke har gjort ting så veldig mye annerledes enn hva som er vanlig i bransjen.
Annonse
Det han har gjort er å bruke det som på fagspråket heter «animated diffuse map» (se nederste video). Det er bare en helt flat og dynamisk tekstur. Det er denne det lages en 3D-modell utfra.
Les mer om prosjektet her og her.
Kilde:
Filmic Worlds
Annonse