wfgegfwewegfegweew

Annonse


Samsung: – Det var ikke oss

Samsungs nyeste PR-stunt er av det absurde slaget. Selskapet lader nemlig opp lansering av sin nye flaggskip-mobil, Galaxy S III, og så sitt snitt til å erte Apple.

Oppdatert, 17:04, 27.04.12:

I en e-post fra Samsungs norske PR-selskap, PR Operatørene AS, avkreftes det fra Samsung at det er de som står bak PR-stuntet i Australia:

«Samsung Electronics Australia har ingenting å gjøre med Wake Up-kampanjen»”, melder selskapet. Hvem som står bak kampanjen er derfor ukjent etter a nyheten i går ble kjent på en rekke av de største teknobloggene.

Annonse


En teori kan være at de er Greenpeace som står bak stuntet. Miljøvernorganisasjonen gikk tidligere denne uken ut mot Apple. De er kritiske til hvor grønne Apples datasentre er, som blant annet gir liv til selskapets sky-tjeneste iCloud. Mer om saken.

Hauser opp før lansering neste uke

De to selskapene kjemper ikke bare kundene i smartphone-markedet, men er også involvert i en rekke juridiske disputter rundt patenter – likt resten av bransjen, altså.

Det siste stuntet er det Samsungs PR-byrå, Tongue, som står for. De busset nemlig en gruppe mennesker til en Apple Store i Sydney.

wgrwgregwegwegwegwegwegew

«Våkn opp»

Den svarte bussen med påskriften «Wake Up» stoppet rett utenfor Apples butikk i storbyen. Ut raste det mange entusiastiske personer med svarte «Wake Up»-skilt.

Det hele så ut som en merkelig demonstrasjon, der de stod med skiltene (og en ropert) vendt inn mot butikken. En tilfeldig forbipasserende tok opp hele opptrinnet inne i butikken, men han ble senere bedt om å fortsette filmingen utenfor.

ITavisen.no er tilstede under Samsungs pressekonferanse på kvelden, 3. mai i London.

Fra Samsungs Galaxy-teaser.

Kilde:
Neowin.net

Annonse