Slik ser selskapet Cooliris for seg 3D-annonser.

Annonse


Nei, du slipper ikke unna!

Bærbar 3D uten briller – det er Nintendo 3DS, det.

Men selv om det ikke er mulig å få biler, TVer og andre produkter til å hoppe ut av skjermen på en iPhone, en HTC eller Galaxy Tab, jobber reklamebransjen med noe som ligner.

Annonser som «lever»
De tre selskapene Cooliris, Adjitsu (som er en del av Cooliris) og Smaato
har gått sammen om å utvikle et helt nytt system som skal gjøre annonser mye mer iøynefallende og funksjonsrike.

Videreutvikling
Vi har allerede sett noe av det i de mer glossy nettbrettmagasinene: For eksempel biler som kan prøvekjøres og utforskes nærmest innenfra.

Annonse


Dette prøver de tre selskapene nå å videreutvikle, slik at annonsene gir et mye klarere og mer mangesidig bilde av produktene det annonseres for.

Kommer på skjermen din
Så selv om bildet fra Cooliris som du ser over lyver så det renner av det (igjen: BMW-en kan ikke hoppe ut av nettbrettet, uansett hvor mye innovativ teknologi du bruker), har deres underselskap laget en demo-video som viser hyva det dreier seg om.

Dette kommer snart til en skjerm nær det – enten du vil eller ikke:

Annonse