Nærings- og handelsdepartementet står bak Narviktelefonene som drives av VINN (Veiledningsinstituttet for Nord-Norge).
Flere ringer– De siste ukene har vi opplevd en merkbar økning i antallet henvendelser, sier prosjektsekretær for Narviktelefonene Trudi Eklund til Dagens Telecom.Nytt sentralbord
VINN har nylig skaffet seg et ISDN-basert sentralbord. Dette har hjulpet vesentlig på kapasiteten. – Dette har vært helt nødvendig etter at Narviktelefonene har gått ut i media og markedsført tjenestene. Vi får nå dobbelt så mange henvendelser som tidligere.
Annonse
For å bedre tilgjengelighet og effektivisere tjenestene ble svartjenesten nylig omorganisert. – De som ringer inn møtes av en førstelinjetjeneste som i de fleste tilfeller kan svare med en gang på publikums spørsmål.Fagpersoner i bakhånd
– Dersom publikum stiller komplekse spørsmål, kobles de mot andrelinjetjenseten. Denne består av VINNs fagperonell, hver på sitt felt innen bedriftsinformasjon, sier Trudi Eklund.
Annonse