Annonse


Uinteressert databransje

Norsk Designråd har fått sendt inn 112 produkter i år. Produktspekteret er vidt: Fra buss til babyposer til glassfat og nødbelysning. Men det eneste produktet som er levert inn til konkurransen og har litt tilknytning til databransjen er et databord.

Rådet håper på bredere deltagelse til neste år.
– Vi ønsker å gjøre mer på Internett og på grafiske produkter generelt. Vi er ganske ferske på grafisk design, men ønsker å gjøre mer på Internett og på grafiske produkter generelt, sier markedskonsulent Berte Sollerud Helgestad i Norsk Designråd.

Antallet innsendte bidrag til Norsk Designråd har gått opp fra 65 bidrag i fjor til 112 i år.
– En veldig gledelig økning av antallet bidrag, sier Sollerud Helgestad.

– Det har stort sett dreid seg om industridesign tidligere. Rådet har vært fokusert på fysiske produkter, men vi håper på å få inn et bredere utvalg til neste år, og vi savner bidrag både fra grafisk og fra de teknologiske bransjene.

På Designdagen som arrangeres på Henie-Onstad Kunstsenter på Høvikodden i Bærum får 21 produkter utmerkelsen Merket for God Design. To personer deler prisen for Unge Talenter. Og først torsdag blir det offentlig hvem som får den prestisjefylte Klassikerprisen. Og det blir det oppvask av…

Annonse