Annonse


Multimedia-boom

Frem til år 2006 vil inntektene fra interaktive multimediatjenester til private husstander i vest Europa, USA og Asia øke fra 14,4 til 476,2 millioner kroner. I følge det engelske analysefirmaet Ovum, vil annonsering stå for over halvparten av inntektene.
– Den eksplosive veksten vi ser på Internett-markedet tjener som et godt eksempel for utviklingen av interaktive tjenester, sier John Moroney i Ovum. Liberaliseringen av telekommunikasjon og kringkasting tvinger underholdnings-, telekommunikasjons-, og dataindustrien til å konkurrere i de samme markedene. I følge Ovums rapport vil interaktive tjenester bli en viktig del av disse industrienes konkurransefortrinn.

Pakkeløsninger trengs
Rapporten fra Ovum peker også på at markedsveksten avhenger av kritiske kunder som motiverer tilbydere av slike tjenester til å endre sin nåværende praksis.
For å være med i kampen om millionene anbefaler Ovum at tilbydere må levere pakkeløsninger med underholdning, telefoni og interaktive tjenester. De interaktive tjenestene må være enkle å bruke for massemarkedet og tilbyderen bør inngå partnerskap med andre for å levere komplett service.

Annonse