Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Satser på byguider online

Microsoft planlegger online-guider til en rekke storbyers underholdningsliv. Prosjektet går under betegnelsen Sidewalk.

Dette innebærer at Microsoft går inn på et område som tidligere har vært avisenes og magasinenes område.

Microsoft har tidligere varslet at de vil lansere elektroniske byguider. Dette gjelder for følgende byer i USA: New York, Seattle, San Francisco, Boston.
Mandag kom også disse byene på lista: Wahington D.C., Minneapolis, St. Paul, San Diego og i tillegg kommer Sidney i Australia.
Guidene skal inneholde anmeldelser av hendelser i underholdningssindustrien, resturantguider, og skal bli finansiert av reklame.

– Sidewalk skal bli produsert av lokale redaksjoner med avis-, kringkasting og web-journalister. De skal arbeide sammen for å levere den neste generasjonen av media for byene, sier publisher Fran Schott i Sidewalk i en kommentar til Reuters.
Prosjektet kalles Sidewalk – og aviser og magasiner synes vel at det er litt «Walk on the Wild Side»